تناسب اندام و تغذیه, مراقبت و سلامتی

مولتی ویتامین

خوشبختانه ، شما نیازی به مدرک پیشرفته در زمینه تغذیه ندارید تا دریابید که کدام  ارزش دارد. متخصصان صرف نظر از مارک مکمل ,هفت ویتامین را توصیه می کنند:

ویتامین D

به بدن ما در جذب کلسیم کمک می کند ، که برای سلامت استخوان ها مهم است. عدم دریافت کافی این ویتامین می تواند موارد زیر را افزایش دهد:

احتمال مریض شدن درد و ضعف استخوان و کمر و همچنین ریزش مو را زیاد میکند. میتوانید ویتامین D خود را از نور خورشید به مدت 15 دقیقه بدست آورید. بیش از 60 درصد از مردم این کار را نمی کنند. زندگی در مکان های زمستانی با نور کمی خورشید ، کار در دفتر مدت زیاد استفاده از کرم ضد آفتاب (که مانع سنتز ویتامین D می شود) دریافت ویتامین D را سخت می کند.
منیزیم

منیزیم

یک ماده مغذی ضروری است ، به این معنی که ما باید آن را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنیم. لرمن خاطرنشان می کند که منیزیم بیشتر به عنوان ماده مغذی مهم در سلامت استخوان و تولید انرژی شناخته شده است. با این حال ، منیزیم ممکن است مزایای بیشتری از آن داشته باشد. او می افزاید که این ماده معدنی می تواند: سیستم عصبی ما را آرام کند و استرس را کاهش دهد ، مشکلات خواب را بهبود بخشد. یک مطالعه قدیمی از روی منبع mice که مورد اعتماد است گفته شده که منیزیم می تواند تنظیم عملکرد ماهیچه ها, اعصاب و سطح قند خون را متعادل کند .پروتئین ، استخوان و حتی DNA بسازد اما بسیاری از مردم کمبود منیزیم دارند زیرا غذاهای مناسب نمی خورند . سعی کنید کدو تنبل ، اسفناج ، کنگر فرنگی ، سویا ، لوبیا ، توفو ، برنج قهوه ای یا آجیل را قبل از مصرف مکمل استفاده کنید.

کلسیم

بیش از 60 درصد از مردم ایران منبع معتبر کلسیم کافی را از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. این بدان معناست که این افراد مواد معدنی مورد نیاز برای استخوان ها و دندان های قوی را دریافت نمی کنند. به ویژه زنان زودتر تراکم استخوان خود را از دست می دهند. چنانچه دریافت مقدار کافی کلسیم بهترین دفاع تغذیه ای در برابر این کاهش می تواند باشد.

روی

لرمان می گوید: “روی در افراد مسن و افراد تحت استرس زیاد کم است.” روی از سیستم ایمنی بدن ما حمایت می کند و به بدن ما کمک می کند از کربوهیدرات ها ، پروتئین و چربی برای انرژی استفاده کند. همچنین به بهبود زخم کمک می کند.

اهن

لرمان توصیه می کند: “آهن باید در مولتی شما باشد ، اما همه به همان میزان به آهن احتیاج ندارند.” برخی از فواید آهن عبارتند از: افزایش انرژی عملکرد بهتر گلبولهای قرمز سالم مغز …کسانی که گوشت قرمز می خورند معمولاً آهن کافی دریافت می کنند ، اما شرایط خاصی مانند داشتن چرخه قاعدگی ، بلوغ و بارداری ممکن است میزان آهن مورد نیاز شما را افزایش دهد. دلیل این امر این است که آهن در زمان رشد و نمو سریع ضروری است. گیاهخواران نیز ممکن است بخواهند از داشتن  آهن خود اطمینان حاصل کنند ، مخصوصاً اگر گوشت را با سایر غذاهای غنی از آهن مصرف نمی کنند.

فولات

فولات (یا اسید فولیک) بیشتر برای کمک به رشد جنین و جلوگیری از نقایص مادرزادی شناخته شده است. اما اگر منتظر بهبود رشد ناخن های خود هستید ، با افسردگی مبارزه می کنید یا به دنبال مبارزه با التهاب هستید ، این ماده نیز مهم است.
ویتامین B-12

مجموع ویتامین B

مانند کارخانه ای است که از هشت کارگر کوشا تشکیل شده است و با یکدیگر متحد می شوند تا با تجزیه ریز مغذی هایی که مصرف می کنیم (چربی ، پروتئین ، کربوهیدرات) ، منبع انرژی بدن ما را ایجاد و حفظ کنند. اما هر کدام نقش ویژه ای نیز دارند. لرمان می گوید به طور خاص ، ویتامین B-12 برای سالم نگه داشتن عصب و سلول های خونی بدن کار می کند و به ساخت DNA ، ماده ژنتیکی در همه سلول ها کمک می کند. گیاهخواران مستعد کمبود ویتامین B-12 هستند زیرا بیشتر منابع غذایی مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ بر پایه حیوانات است.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “مولتی ویتامین

دیدگاهتان را بنویسید